sobota, 13 października 2018

Fałszywe sklepy internetowe... czyli jak ustrzec się przed oszustwem

Od lat kupuję w sklepach internetowych i zawsze kiedy podejmuję taką decyzję o zakupie w nowym dla mnie, jeszcze nie sprawdzonym sklepie, sprawdzam czy mogę zrobić tam zakupy bezpiecznie. Są na to proste i sprawdzone sposoby... nawet dla klienta z małym doświadczeniem.
Poza tym, że jestem klientem od kilku lat również jestem jako sprzedający. Dlatego bardzo denerwuje mnie, kiedy „ktoś” chce zachęcić do FAŁSZYWEGO sklepu. 
Nawet jeśli to widzę i wystrzegam się zakupów w takich miejscach, to jako osoba nieposzkodowana  nic nie mogę zrobić. Nie pomoże samo zgłoszenie „podejrzenia o przestępstwo”, bo  POLICJA może wszcząć dochodzenie w momencie, gdy zgłosi to osoba bezpośrednio poszkodowana. ALE MOGĘ OSTRZEGAĆ PRZED FAŁSZYWYM SKLEPEM INTERNETOWYM.

Co powinniśmy sprawdzić a może kiedy powinna zapalić się „lampka kontrolna”

  1. BRAK PROPOZYCJI ZAKUPU ZA POBRANIEM (lub odbiór osobisty) – chyba najprościej jest sprawdzić czy możemy kupić za pobraniem, fałszywy sklep nigdy tego nie proponuje, bo tak naprawdę nie ma co do nas wysłać.
  2. KONTAKT - sprawdzamy jaki mamy kontakt, jeśli jest zamieszczony tylko jednostronny formularz kontaktowy, czyli my wysyłamy wiadomość ale nie wiemy do kogo, to pojawia się pytanie co sklep ma do ukrycia.
  3. TELEFONczy jest dostępny aby móc zadzwonić, kiedy chcemy dowiedzieć się czegoś więcej na temat produktu... Fałszywe sklepy nigdy nie dadzą nam szansy zadzwonić do siebie.
  4. DANE ADRESOWE- czy są dostępne dla kupujących
  5. Czy mamy do dyspozycji opcje BEZPIECZNYCH PŁATNOŚCI (PayU czy PayPal), warto zwrócić uwagę na ten ważny szczegół przed dokonaniem zakupów. Skorzystanie z tego typu systemu stanowi dodatkową ochronę transakcji. Jeżeli sklep odsyła tylko do własnego formularza płatności (płacimy i nie wiemy kto jest odbiorcą), może to oznaczać, że mamy do czynienia z oszustwem.
  6. Fałszywy sklep nie ma FACEBOOKA czy FANPAGE
Poważniejsze tematy dla bardziej dociekliwych to:
  1. REGULAMIN, sprawdźmy czy jest w ogóle zamieszczony, nie mówiąc już czy jest REGULAMIN BEZPIECZNY – bez klauzul niedozwolonych.
  2. POLITYKA PRYWATNOŚCI – nigdy nie widziałam takiej informacji w fałszywym sklepie. 
Dlaczego ten temat nagle stał się ważny, aby nim podzielić się z naszymi Klientami?
Bo kradzież PRAW AUTORSKICH np. naszych zdjęć jest niezwykle łatwa a wpływ mamy tylko na nasze działania. Jednak aby ścigać za kradzież PRAW AUTORSKICH musimy wiedzieć kto ukrywa się pod takim fałszywym sklepem.

Drogi  kliencie, jeśli zauważysz nasz produkt z bardzo wysoką promocją i w dodatku bez naszych danych, to powinna zapalić się „lampka kontrolna” czy faktycznie kupujesz u nas.
Legalnie wystawiamy produkty również na innych stronach z rękodziełem, ale zawsze pod marką CoralRose i są tam nasze dane.
I jeszcze jeden drobiazg... produkty, które proponujemy są bardzo pracochłonne, wykonywane ręcznie i zazwyczaj wystawiamy je w pojedynczych ilościach, góra do kilku sztuk.  Jeśli ktoś proponuje np. 925 szt. na magazynie, to na pewno nie my a oszust, w przeciwieństwie do nas, ma nieograniczone możliwości.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz